Az Ekstraklasa és az állami tulajdonban lévő Sportfogadás egy éves szerződést írt alá, amely értelmében a Sportfogadás (Totalizator Sportowy) tulajdonában lévő LOTTO lesz az Esktraklasa idei névszponzora. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az Ekstraklasa logója is megváltozik.
A LOTTO – gyakorlatilag a lengyel lottózó – a legnagyobb és legismertebb szerencsejátékkal foglalkozó cég Lengyelországban, gyakorlatilag a magyar Szerencsejáték Zrt.-nek felel meg, annyi különbséggel, hogy nincs monopóliuma a piacon. A konkurens magáncégek közül a Fortuna például a Legia Warszawa mezszponzora, az STS pedig a Lech Poznań és a Śląsk Wrocław mezén tűnik fel. Utóbbi reklámjait láthattuk tavaly minden stadionban a pálya szélén futó elektronikus reklámtáblákon is.
„Mögöttünk van egy rekordszezon. A lengyel stadionokba összesen 2,7 millió szurkoló látogatott ki, és tizenöt Ekstraklasában játszó futballista vett részt a 2016-os Európa-bajnokságon. Mindez azt mutatja, hogy a lengyel labdarúgás dinamikusan fejlődik. Ezt a hatalmas potenciált már az üzleti partnerek is észrevették. A foci nem csak sport, hanem egy ígéretes ágazat is. A LOTTO-val között együttműködés új formája az elmúlt két éves együttműködésünk eredménye. Ma új szakaszba lépünk. Hiszünk abban, hogy közösen fejlesztjük partnerünk üzletét, ami a szerződésünk meghosszabbítását eredményezi majd” – mondta Dariusz Marzec, az Ekstraklasa Rt. elnöke a szerződés aláírása utáni sajtótájékoztatón.
Az új logó megjelenik majd mindenhol, például a mezeken, a stadionokban, az online felületeken, és az interjúfalakon. A LOTTO márkajelet láthatjuk majd a közvetítések során is az egész szezonban, ami nagyjából 11 millió nézőt jelent majd.
„A Sportfogadás már közel 60 éve támogatja a lengyel sportot, ezért a LOTTO márka és a lengyel bajnokság összekapcsolódása egy természetes lépés mindkét fél számára. Az Ekstraklasával való együttműködés egy új szakasz a Sportfogadás stratégiai fejlesztésében. Célunk egy teljesen új minőség létrehozása a lengyel szponzorációs tevékenységben, amelynek nem csak az a célja, hogy promotáljuk a márkánkat, hanem az is, hogy termékeinket egyre többen vegyék” – mondta Łukasz Łazarewicz a Sportfogadás elnöke.
„Az Ekstraklasa nem csak a legmagasabb színvonalú labdarúgó-bajnokság Lengyelországban, hanem üzleti szempontból ez a legnagyobb és a legprofesszionálisabb liga egész Közép-Kelet-Európában” – ezt már Maciej Wandzel, az Ekstraklasa Rt. felügyelő bizottságának elnöke tette hozzá.
Az együttműködés mától, azaz 2016. július 15-től lépett életbe. Jó hír ez a lengyel foci szerelmeseinek, hiszen újra komoly üzleti háttérrel indulhat a bajnokság. A tavalyi szezonban nem volt névszponzor, miután a Telekommal nem sikerült meghosszabbítani a megállapodást.
Forrás: Ekstraklasa S.A. Biuro Prasowe